- پایگاه اطلاع رسانی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید - https://abdolhamid.net/persian -

مجلس جدید قانونمند بوده وبر اجرای آزادی‏های قانونی نظارت کند

مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، با بیان اینکه حضور مردم در صحنه انتخابات به معنای نبود مشکلات در کشور نیست، “نظارت بر اجرای آزادی‏های قانونی” را از مهمترین وظایف مجلس جدید دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‏ رسانی دفتر شیخ‏ الاسلام مولانا عبدالحمید، ایشان در بخشی از خطبه های این هفته نماز جمعه اهل سنت زاهدان، با اشاره به برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته (12 اسفند) از حضور مردم زاهدان در پای صندوق‏های رأی و همچنین از مجریانی که در صیانت آرای مردم تلاش کرده و امانتداری را رعایت نموده اند قدردانی و برای همه آنها دعای خیر کرد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: مجلس جدید باید سعی کند تا قانون‏مند حرکت کند؛ نمایندگان مجلس و نیز وزرایی که از سوی این مجلس انتخاب می شوند، باید با دید ملی به مسایل توجه نمایند. نمایندگانی که انتخاب شده اند باید فارغ از هر حزب و جناحی، خود را متعلق به همه ملت بدانند و در فکر همه ملت ایران، مذاهب، قومیت‏ها و فرق باشند و به مشکلات همه آنها رسیدگی کنند، در این صورت است که این مجلس مورد رضای الهی و نیز مورد حمایت بیشتر مردم قرار خواهد گرفت.
ایشان در ادامه تاکید کرد: مردم با حضور خود در صحنه انتخابات، وظیفه خود را انجام دادند، اما انتظار آن است که مجلس و نمایندگان هم بتوانند به وظیفه خودشان به طور صحیح و درست عمل کنند.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه خاطرنشان کرد: حضور مردم در صحنه انتخابات به معنای این نیست که مردم نارضایتی و مشکل ندارند، بلکه حضور مردم در صحنه انتخابات، نشانه درایت و بینش سیاسی آنهاست، اما مردم مشکلات دارند. لذا مجلس و مسئولین نباید از حضور ملت اینگونه برداشت کنند که این ملت با هیچگونه مشکلی مواجه نیست.
مولانا عبدالحمید “تحمیل تحریم‏ها بر کشور”، “قانون گریزی” و “اعمال سلیقه” را از جمله مشکلات اساسی ملت عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات سنگینی که متاسفانه قدرتها بر ملت ایران تحمیل کرده اند، “تحریم” است که مردم با مشکلات اقتصادی سنگینی روبه رو هستند. یکی دیگر از مشکلاتی که ملت با آن مواجه است “اعمال سلیقه” و “قانون گریزی” است؛ برخی از کسانی که دارای قدرت هستند، به جای اینکه قانون را محور قرار دهند، خودمحور بوده و اعمال سلیقه می کنند. لذا مجلس که وظیفه نظارت بر اجرای قانون را بر عهده دارد، باید نظارت داشته باشد که در برخی جاها، مخصوصا حاشیه کشور و مناطق مرزی اعمال سلیقه صورت نگیرد.
ایشان “نظارت بر آزادی‏های قانونی” را از دیگر وظایف مجلس عنوان کرد و گفت: مجلس باید بر آزادی‏های قانونی نظارت داشته باشد تا این آزادی‏ها به ملت داده شود و از اعمال سلیقه جلوگیری شود تا رضایت مردم حاصل شود.
امام جمعه اهل سنت زاهدان تاکید کرد: وحدت ملی و انسجام اسلامی در صورتی بدست می آید و پایدار می ماند که قانون اجرا شده و عدالت اجرا شود و نیز مجلس و مجریان قانون به وظایف خودشان به طور صحیح و درست عمل کنند.