اخبار و دیدگاهها

مولانا عبدالحمید:

می‌گویند با افراد مسلح و جنگ‌طلب «گفت‌وگو» نمی‌کنیم؛ آیا با زندانیان سیاسی و کسانی که از راه‌های مدنی اعتراض می‌کنند گفت‌وگو کرده‌اید؟!

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، امروز (24 فروردین 1403) در مراسم نماز جمعه زاهدان، در واکنش به برخی اعتراضات علیه اظهارات اخیرشان پیرامون «گفت‌وگو و مذاکره با مخالفین»، گفتند: شما می‌گویید با افراد مسلح و جنگ‌طلب گفت‌وگو نمی‌کنید، اما این سؤال مطرح است که آیا با «زندانیان سیاسی» و مردمی که «سلاح» ندارند و خواسته‌هایشان را از «راه‎های مدنی» مطرح می‌کنند، گفت‌‎وگو کرده‌اید؟!


بیانات

مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه زاهدان:

«ایمان» و «عمل صالح» مهمترین و بزرگترین وسیله برای رسیدن به پروردگار است

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه زاهدان (24 فروردین 1403)، «ایمان» و «عمل صالح» را بزرگترین و مهمترین «وسیله» برای رسیدن به رضایت پروردگار برشمردند و و بر لزوم «اعتقاد صحیح» و «عملکرد درست» توصیه و تاکید کردند.

  •  «دیانت»، «اخلاق» و «علم» مسائل مهمی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند

    شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید دوشنبه (20 فروردین 1403) در جلسۀ ختم قرآن در نمازهای تراویح مسجد جامع مکی زاهدان، پیرامون سه محور «دین»، «اخلاق» و «علم» به ایراد سخن پرداختند و عموم مردم را به توجه به «دیانت»، «رعایت اخلاق اسلامی و حقوق انسان‌ها» و «برنامه‌ریزی برای فراگیری علم و دانش» توصیه و تاکید کردند.

  • دهۀ آخر رمضان «فصل جدیدی از زندگی» است؛ از این «فرصت بی‌نظیر» استفاده کنیم

    شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه زاهدان (10 فروردین 1403)، دهۀ اخیر رمضان را «فصل جدیدی از زندگی» و «یک فرصت بی‌نظیر» دانستند و بر لزوم استفاده از این فرصت طلایی در جهت افزایش عبادت پروردگار توصیه و تاکید کردند.

  • حفظ حرمت شهدا و خانواده‌هایشان بر همۀ ما لازم است

    شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در ضیافت افطاری و دیدار با مجروحان و خانواده‌های شهدای جمعه‌های خونین زاهدان و خاش، که عصر سه‌شنبه (7 فروردین 1403/ 15 رمضان‌ 1445) در مسجد جامع مکی زاهدان برگزار شد، با اشاره به «مظلومیت» کسانی که در حوادث 8 مهر و 13 آبان 1401 در زاهدان و خاش به شهادت رسیدند، «حفظ حرمت» این شهدا و خانواده‌های آنان را بر جامعه «لازم» دانستند.


گزارش و گفتگو

نشست هم‌اندیشی علمای زاهدان، خاش، میرجاوه، تفتان و منطقۀ سیستان با مولانا عبدالحمید

نشست هم‌اندیشی علما و ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌های زاهدان، خاش، میرجاوه و تفتان و منطقۀ سیستان با شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، شنبه (19 اسفند 1402) در مسجد جامع مکی زاهدان برگزار شد.



تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©