اخبار و دیدگاهها

مولانا عبدالحمید:

در بین ملت ایران «بیداری» و «محبت» آمده است

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، امروز (3 فروردین 1403) در مراسم نماز جمعه زاهدان، از ملت ایران به‌عنوان «اعضای یک خانواده» یاد کردند و ضمن ابراز خرسندی از ایجاد «بیداری» و «محبت» بین مردم ایران، خاطرنشان کردند که این بیداری «نویدبخش آینده‌ای روشن» برای این ملت است.

  • پیام مولانا عبدالحمید به مناسبت آغاز سال 1403

    شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در پیامی ویدئویی به مناسبت آغاز سال جدید شمسی (1403)، با بیان اینکه در بین تمام ملت ایران «بیداری» و «محبت و همبستگی» آمده است، برای مردم ایران‌زمین «سلامتی و توفیق»، «خیر و برکت» و «حل تمام مشکلات» را در سال جدید آرزو کردند.

  • مولانا عبدالحمید:

    حاکم باید در کنار ملت باشد و به منافع ملی فکر کند

    شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، امروز (25 اسفندماه 1402) در مراسم نماز جمعه زاهدان، با اشاره به اهمیت «منافع ملی» برای هر کشور و مملکتی، مسئولان را بر لزوم استفادۀ منافع ملی برای ملت و رسیدگی به خواسته‌ها و امور مردم توصیه و تاکید کردند.

  • مولانا عبدالحمید:

    آمران جنایت جمعه خونین زاهدان و عاملان سپاهی و بسیجی آن بازخواست نشدند

    شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، با اشاره به برگزاری دادگاه جمعه خونین زاهدان «پس از انتظار طولانی»، از اینکه «آمران» و «عاملان سپاهی و بسیجی» این حادثه محاکمه نشده‌اند به شدت انتقاد کردند.


بیانات

مولانا عبدالحمید در ضیافت افطاری مجروحان و خانواده‌های شهدای جمعه‌های خونین زاهدان و خاش:

حفظ حرمت شهدا و خانواده‌هایشان بر همۀ ما لازم است

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در ضیافت افطاری و دیدار با مجروحان و خانواده‌های شهدای جمعه‌های خونین زاهدان و خاش، که عصر سه‌شنبه (7 فروردین 1403/ 15 رمضان‌ 1445) در مسجد جامع مکی زاهدان برگزار شد، با اشاره به «مظلومیت» کسانی که در حوادث 8 مهر و 13 آبان 1401 در زاهدان و خاش به شهادت رسیدند، «حفظ حرمت» این شهدا و خانواده‌های آنان را بر جامعه «لازم» دانستند.

  • فلسفۀ اصلی احکام الهی «اصلاح و تزکیۀ انسان» است

    شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه زاهدان (3 فروردین 1403)، «اصلاح و تزکیۀ انسان» را مهمترین هدف و فلسفۀ عمل به احکام و فرایض الهی دانستند و خاطرنشان کردند که انسان بدون عمل به این احکام اصلاح و تزکیه نمی‌شود.

  • روزه و تمام واجبات شرعی در جهت ساختن فرد و جامعه هستند

    شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه زاهدان (25 اسفند 1402)، به بیان بعضی از تاثیرات عبادت «روزه» پرداختند و خاطرنشان کردند که عمل به تمام احکام و واجبات شرعی در «اصلاح فرد و جامعه» بسیار تاثیرگذار هستند.

  • برای استفاده از فرصت ویژۀ ماه مبارک رمضان آمادگی کنیم

    شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه زاهدان (18 اسفند 1402) از ماه رمضان به عنوان «بهترین فرصت برای خودسازی و اصلاح جامعه» یاد کردند و بر لزوم آمادگی برای استفاده از این «فرصت ویژه» توصیه نمودند.


گزارش و گفتگو

نشست هم‌اندیشی علمای زاهدان، خاش، میرجاوه، تفتان و منطقۀ سیستان با مولانا عبدالحمید

نشست هم‌اندیشی علما و ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌های زاهدان، خاش، میرجاوه و تفتان و منطقۀ سیستان با شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، شنبه (19 اسفند 1402) در مسجد جامع مکی زاهدان برگزار شد.



تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©