شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در جلسه تجلیل از خواهران فاضلۀ روستای شورو:

عمل به احکام شریعت انسان را ارزشمند می‌کند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در هفتمین همایش تجلیل از خواهران فاضلۀ مکتب حضرت حفصه شورو، که شنبه 23 خردادماه 1394 (25 شعبان 1436) برگزار شد، پس از تلاوت آیه مبارکۀ «يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءتْكُم مَّوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَشِفَاء لِّمَا فِي الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ» [یونس: 57] از قرآن مجید به‌عنوان «بزرگترین سرمایه مسلمانان» یاد کردند و گفتند: الله تعالی نعمت‌هایش را در بین بندگان تقسیم کرده است. اگرچه خداوند به غربی‌ها و اروپائیان نعمت‌های مادی فراوانی عنایت کرده است، اما در مقابل به مسلمانان چنان سرمایه‌ای عنایت فرموده که اگر مسلمانان از آن استفاده نمایند به سیادت، بزرگی و شرف نائل می‌شوند. چنان شرفی که تمام دنیا به آنها ادای احترام کرده و برکات زمینی و آسمانی بر سرشان نازل می‌شوند.
ایشان در ادامه افزودند: قرآن چنان سرمایه‌ای است که به مراتب از ثروت‌های اروپائیان بهتر و بالاتر است. قرآن هدایت و شفای امراض جسمانی و روحانی است. قرآن کتابی‌ست که ما را پرواز می‌دهد و به جنت‌الفردوس می‌رساند.
مدیر دارالعلوم زاهدان «دوری از قرآن و سنت» را دلیل ضعف مسلمانان عصر حاضر دانستند و خاطرنشان نمودند: اگر امروز مسلمانان با مشکلات و ضعف مواجه هستند، دلیلش آن است که زندگی مسلمانان مطابق قرآن و سنت رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم نیست. سنت‌های رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم آن‌طور که باید در زندگی‌ها نیست. در هر سنت رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم نور است. کوتاه‌ترین راه رسیدن به خدا اتباع از سنت‌های آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم است.
ایشان بر لزوم تقویت ایمان تاکید کردند و گفتند: ایمان باید طوری تقویت شود که ما را از گناه منع کرده و به خدا نزدیک کند. لذا باید دین را محکم بگیریم. الله تعالی دین را مایه وصل و قرب خود قرار داده است و تنها انسان‌های متدین می‌توانند به خدا برسند. عمل به احکام شریعت انسان را ارزشمند می‌کند و سرزمین‌ها را منور می‌گرداند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان «رجوع به قرآن و سنت» را راه‌حل مشکلات جهان اسلام دانستند و خاطرنشان کردند: متاسفانه کشورهای اسلامی در دنیا با بن‌بست، جنگ، خون‌ریزی، اختلاف و مشکلات گرفتاراند و از غرب و دشمنان اسلام انتظار حل مشکلات‌شان را دارند، درحالی‌که آنها فقط دنبال منافع خویش بوده و هرگز دنبال حل مشکلات مسلمانان نیستند. حل مشکلات مسلمانان در رجوع به قرآن و اتباع از نبی اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم است.
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در ادامۀ سخنان‌شان از «بی‌سوادی» و «بیکاری» به‌عنوان بزرگترین مشکلات منطقه یاد کردند و اظهار داشتند: بی‌سوادی و بیکاری مشکلاتی هستند که استان سیستان‌وبلوچستان را تهدید می‌کنند. لذا در بحث بی‌سوادی باید علل افت تحصیلی و یا ترک تحصیل فرزندان ریشه‌یابی و برای حل آنها چاره‌اندیشی شود. برای معضل بیکاری نیز باید چاره‌اندیشی شود، زیرا ممکن است بعضی از مردم تحمل فقر را نداشته و خدای ناکرده دست به گناه و سرقت و راه‌زنی بزنند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در پایان سخنان خویش تقوا و خداترسی، و توبه و رجوع به سوی الله تعالی را مورد تاکید قرار داده و آن را بهترین راه برون‌رفت از مشکلات متعدد اقتصادی، اجتماعی و… دانستند.

چاپ

2784 بازدید

منتشر شده در تاریخ : 7 آذر, 1394


تمامی حقوق طرح برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید محفوظ است. Copyright ©